Wednesday, August 03, 2011

Recently, we stopped at one of the roadside durian stalls in SS2 to eat 'til we dropped.


Eat all you can for only RM9 per person, so just whack!



There are so many varieties or species of durian, which all have their own taste and color with names like D2, D101, D24, D88, XO and Musang King. *confused*


There were rows and rows of durians for all you durian fanatics.

For durian lovers like us, it is hard to resist the "king of fruits" when we have sensed the aroma and even harder once, we have seen the flesh.




White, wrinkled meat with a texture like whipped cream and a bittersweet, nutty taste.



For me, eating durian flesh directly is the best way to enjoy the fruit because the taste is optimal and original. The textures and flavors, ranging from the smooth, fragrant to the husky, and bittersweet, will undoubtedly leave an exquisite taste in your mouth. I personally love durians with slightly bitter taste yet creamy and sweet.


Yellow-meat durians are usually just sweet, not bittersweet. They also are less likely to have a nutty flavor.


This durian stall also has been featured in Jalan-Jalan Cari Makan, a TV program on TV3.

Well, durian is commonly known to possess a 'heaty' effect. If you eat durian before bedtime, you will not need a blanket!



However, many claim that this effect can be countered by drinking water from the durian husk. To rid hands and breath from the odor of a durian, pour water into an empty husk; rinse and drink from it. Love it or hate it, a durian will always sticks out like no other fruit. Smiley



First Commenter
♥~*~♥~*~♥

46 comments

Bluedreamer said... @ 4/8/11 4:59 AM

good morning

Bluedreamer said... @ 4/8/11 5:01 AM

Wow durian is pretty popular there in Malaysia... we have Durians here too but most of them are in Davao and thats miles away from my place sigh

Bluedreamer said... @ 4/8/11 5:02 AM

but they sell some durian products at malls which are quite expensive :(

Bluedreamer said... @ 4/8/11 5:03 AM

oh yeah Durian is quite known here for it's odor yet for its very nice taste

Bluedreamer said... @ 4/8/11 5:04 AM

happy blogging Mon and Have a great day ahead :-D :-D :-D

Namz said... @ 4/8/11 6:16 AM

Fruits of the gods :-P

neyra said... @ 4/8/11 10:47 AM

yes, drinking water from the durian husk can low the heat in ur body

Caroline Ng May Ling said... @ 4/8/11 12:15 PM

8-) 8-) 8-)

Caroline Ng May Ling said... @ 4/8/11 12:16 PM

i love durians!! :-P :-P :-P

Caroline Ng May Ling said... @ 4/8/11 12:17 PM

i went there twice but both different stalls! hehe i tried the musang king and then went to another stall for durian buffet! wohoo!! =-X =-X =-X

Jean said... @ 4/8/11 1:20 PM

:* :* :* :*

Jean said... @ 4/8/11 1:22 PM

wah, durian season!!! :-D

Jean said... @ 4/8/11 1:27 PM

haha.. i can't eat too many la.. the most i can only finish satu small biji saja like kampung durian. :-D :-D

Monica said... @ 4/8/11 4:49 PM

Morning BD! :)

Monica said... @ 4/8/11 4:55 PM

oh I heard Davao is famous for being a major source of durian! yeah..it's also a very popular exotic tropical fruit in Malaysia. 8-)

Monica said... @ 4/8/11 4:58 PM

hmmm..I think there are seasons when you can get them cheap..no? *DONT_KNOW* *DONT_KNOW*

Monica said... @ 4/8/11 5:00 PM

so do you love it or hate it? :-D

Monica said... @ 4/8/11 5:01 PM

Thanks and same to u BD! :-D :-D

Monica said... @ 4/8/11 5:04 PM

hahha...I though grapes were the “Fruit of the Gods”!? :-P :-P

Monica said... @ 4/8/11 5:19 PM

and don't forget to add some salt :)

Monica said... @ 4/8/11 5:21 PM

8-) 8-) 8-) Caroline!

Monica said... @ 4/8/11 5:22 PM

Yay hi5!! :-D :-D

Monica said... @ 4/8/11 5:26 PM

I haven't tried Musang King yet :(

Monica said... @ 4/8/11 5:27 PM

Jean! :* :* :*

Monica said... @ 4/8/11 5:28 PM

haha yeah durian season is back! :-D

Monica said... @ 4/8/11 5:29 PM

huh? satu small biji saja? =-O =-O we ate 7 or 8 biji that night! =-X =-X

Life Ramblings said... @ 4/8/11 8:44 PM

oh yummy!!! i could hear those durians calling out my name. great photos.

LadyJava said... @ 4/8/11 9:46 PM

wah Durian also got buffet ah...but i wont like it lah.. i enjoy eating durian at home in the comfort of my home and I can slowly and enjoy each bite...

Mariuca said... @ 4/8/11 9:47 PM

=-O =-O =-O =-O

LadyJava said... @ 4/8/11 9:47 PM

but I know of some Singaporean relatives that would love this.. hehe.. very cheap lah considering kan... oh I love durian kampung.. you know those small ones but OMG soooo delish!!

Mariuca said... @ 4/8/11 9:48 PM

Hi Mon! Just got back my Screamyx but still unstable for god knows what reason!!!! :-E :-E :-E :-E :-E

Mariuca said... @ 4/8/11 9:49 PM

I tot I havent paid so paid again yest only to discovered that I've already paid grrrr..... dont make me switch to UNIFI ah Screamyx! >:o >:o >:o >:o >:o

Mariuca said... @ 4/8/11 9:50 PM

Btw the other night we didn't have durian buffer, ter salah cakap.. we bought and ate the durians there... :* :* :*

Mariuca said... @ 4/8/11 9:51 PM

So with the buffet, do they serve you all the types of durians or just some??? Cause if they serve the good ones yg expense, then RM9 is cheapo for DB! 8-) 8-) 8-) 8-)

Mariuca said... @ 4/8/11 9:51 PM

ooooops buffeT dat is ha ha..... =-X =-X =-X

Bill said... @ 4/8/11 11:22 PM

I have heard a lot of this fruit. I have not had it as of yet. I have been told if you can get past the smell it taste good. 8-) :)

foongpc said... @ 5/8/11 11:00 PM

Love, love, love durians!!! :)

foongpc said... @ 5/8/11 11:01 PM

I actually prefer D24 compared to Musang King! Haha! Good also lah save $$$!! :)

foongpc said... @ 5/8/11 11:02 PM

I love the durian aroma - once I smell it cannot resist it! Haha!

gagay said... @ 9/8/11 2:17 PM

:-P :-P :-P :-P :-P

gagay said... @ 9/8/11 2:17 PM

i love durian!!!

gagay said... @ 9/8/11 2:19 PM

we have a lot of that here in the Philippines.. :-D :-D :-D :-D

gagay said... @ 9/8/11 2:20 PM

but not here in Cebu..just in Davao..

gagay said... @ 9/8/11 2:20 PM

seeing those durian pics above made me miss my hometown.. :(

gagay said... @ 9/8/11 2:21 PM

:'( :'( :'( :'( :'(

Shemah said... @ 10/8/11 1:36 AM

Durian!! Yummy!! :) I love myself a good durian feast but as seeing as it's fasting month, I don't think I'd want to risk the "heaty" factor. I'm dehydrated as it is.. hehehe .. But like you, I also love the creamy and sweet with a slight bitter taste to it! SOOOO yummy! Hmmm.. I'm just drooling looking at the pics. Great pics btw.. ;)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...